Reklamačný poriadok

Pokyny platné pri uplatňovaní reklamácií na kvalitu vyrobeného destilátu. Prevádzkovateľ liehovaru na pestovateľské pálenie ovocia (ďalej len pestovateľskej pálenice) vydáva tento reklamačný poriadok v súlade so zákonom NR SR č. 467/2002 Z.z. o výrobe a uvádzaní liehu na trh v znení neskorších predpisov a ďalšími všeobecne záväznými právnymi predpismi.

  • I.
    Pestovateľ, ktorý sa dohodol s prevádzkovateľom na poskytnutí služby výroby destilátu v pálenici, je oprávnený prípade svoju nespokojnosť v súvislosti s vyrobením destilátu reklamovať.
  • II.
    Všetky reklamácie kvality a množstva vyrobeného destilátu sa vybavujú zásadne v pálenici u zodpovednej osoby prevádzkovateľa ihneď po zistení nedostatku pri prebraní destilátu. Po prevzatí vyrobeného destilátu a opustení priestorov pálenice stráca pestovateľ nárok na reklamáciu množstva a nameranej stupňovitosti vyrobeného destilátu.
  • III.
    Ak je príčinou zhoršenej akosti destilátu znehodnotený kvas pestovateľa a jeho nekvalita sa prejaví až počas spracovania v destilačnom technologickom zariadení, potom je pestovateľ povinný uhradiť poplatky za pálenie, prípadne ďalšie náklady vyplývajúce z nutnosti očistenia resp. opravy technologického zariadenia. V každom takomto prípade vedúci pestovateľskej pálenice spíše výstižný zápis o zistenom nedostatku overený podpisom pestovateľa a ďalšieho svedka. V sporných prípadoch vedúci pálenice odoberie a odloží vzorku takéhoto kvasu do definitívneho rozhodnutia.
  • IV.
    Pri reklamácií neprimeranej akosti vyrobeného destilátu sa vykonáva náhrada pestovateľovi len v tom prípade, keď došlo k znehodnoteniu destilátu poruchou vyrobeného zariadenia počas spracovávania kvasu.

O reklamácii pestovateľa vyhotoví prevádzkovateľ Záznam o reklamácii v dvoch rovnopisoch z ktorých jeden zostáva u prevádzkovateľa a jeden sa odovzdáva pestovateľovi.

 

Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňom 1. marca 2011.

 
 V Košiciach dňa 1. marca 2011 
                        Martin Toporčák v.r.